Fesztiválok

Egy kis zenei hangolódásért KATT a képre

Ebben a bejegyzésben a fesztiválokról szeretném veletek megosztani a tapasztalataimat. Elmondom, melyik fesztiválokon voltam eddig, hova megyek idén, miért, hogyan és mik azok a dolgok, amiket szerintem érdemes elvinni magatokkal.

Először tavaly nyáron voltam fesztiválon. Természetesen nem azért, mert én ilyen antiszociális vagyok. Szerettem volna már évekkel ezelőtt is menni, de akkor még a szüleim nem engedtek, mivel akkor még 18 éves sem voltam. Ebben igazuk is volt, de erre majd később visszatérek.

Tavaly nyáron az EFOTT és a Strand Fesztiválra volt lehetőségem eljutni. EFOTT-on három, Strand-on egy napot töltöttem. Gondolom mondanom sem nagyon kell, hogy mind a kettő isteni volt. Nagyszerű előadók, izgalmas programok és hihetetlenül jó arcok (persze voltak kivételek).
Az idei nyáron is ugyan ezeket céloztam meg, bár kicsit más arányban. EFOTT-ra egy, Strand Fesztiválra egész hétre megyek.
Az EFOTT nekem szerencsére közel van, mivel én Velence mellett lakom, így adott volt, hogy ez a fesztivál biztosan rajta lesz az idei listámon is. Szívem szerint egész hétre mentem volna, de mire észbe kaptam már felmentek a jegyárak, ráadásul arra számítottam, hogy dolgozni fogok - erre nem kell mennem egész héten...
Bár tavaly csak egy napot töltöttem el a Strand-on, az volt életem egyik legjobb élménye, így a párommal és a legjobb barátommal megbeszéltük, hogy ebben az évben mindnyájan megyünk, ráadásul egy nyaralással kötjük majd egybe a fesztivált. Ennek több előnye is van: hamarabb érkezünk, később is megyünk, mint ahogyan a fesztivál kezdődik, így lesz időnk kipihenni magunkat. Így megéri kibérelni egy kisebb nyaralót, ami azért is jó, mert így nem kell sátraznunk, azaz nem kell attól tartanunk, hogy valaki lehányja vagy esetleg beázik egy eső miatt.
Azt említettem már, hogy az EFOTT hozzám igen közel van, így tavaly gyalog mentünk oda. Igaz, másfél óra séta volt, de volt társaság és némi alkohol is, így könnyedén ki lehetett bírni. A Strand már bonyolultabb művelet volt. Velencéről felvonatoztam a Délibe, mert ott találkoztam a barátaimmal. Ez nem volt vészes, hiszen új vonattal utaztam. Viszont a Déliből Zamárdiba vezető út kibírhatatlan volt. Régi, zsúfolt vonatok, borzasztó meleg, két óra.
Emiatt is döntöttünk úgy, hogy idén kocsival fogunk menni Zamárdiba, hiszen sokkal egyszerűbb, kényelmesebb és légkondi is van.
Azoknak, akik csak egy napra mennek könnyebb dolguk van, hiszen nem kell annyi dolgot magukkal cipelniük. Elég, ha náluk van a fesztivál-kártya és a telefonjuk. Akik pedig több napra vagy egész hétre mennek tudok néhány tanácsot adni. A tusfürdő, fogkefe, fogkrém alap dolgok, de úgy érzem, szükséges kitérni ezekre is. A drogériákban kapható ezekből kisebb kiszerelés, ami praktikus, hiszen kisebb helyen is elférnek, fogkeféből eldobhatósat érdemes venni. Ami mindenképpen legyen nálatok, az százas zsebkendő, ragtapasz (sosem lehet tudni, mikor lesz rájuk szükség) és természetesen toalettpapír. A törölköző, plusz zokni és lányoknak a tampon/betét is fontos dolgok, semmiképpen ne hagyjátok otthon. Szerintem érdemes olyan cipőben menni, ami kényelmes, hiszen rengeteget fogtok sétálni/ugrálni és nem jó, ha feltöri a lábatokat. A meleg ellenére szerintem jobban jártok, ha hosszúszárú cipőt húztok, hiszen a koncerteken folyamatosan rátok fognak lépni és kellemetlen, mikor letapossák a cipőt a lábatokról. Ebből kiindulva könyörgöm, senki ne a legújabb cipőjét vegye fel, inkább egy olyan párat, amit nem sajnál. A magassarkút és a papucsot pedig felejtsétek el! A papucs csak és kizárólag zuhanyzáskor jöhet szóba, koncertre semmi féle képpen sem.
Mielőtt elindultok nézzétek meg, milyen idő várható és ha meleget is jósolnak, egy pulcsit és hosszúnadrágot mindenképpen vigyetek magatokkal!
Akinek van, az vigyen magával powerbank-ot vagy telefontöltőt, hiszen sok fesztiválon vannak kihelyezett állomások, ahol egy bizonyos összegért lehetőség van arra, hogy feltöltsétek a telefonotokat.
A szükséges dolgok után megemlítenék kettő olyat, amit én feleslegesnek tartok egy fesztiválon, sokan pedig el sem indulnak ezek nélkül: full smink. Itt nem arra gondolok, mikor valaki feldob egy kis sminket, hanem a már szinte "vakolat" feelingre. Meleg van, táncolsz, ugrálsz, tehát a nagyrésze teljesen le fog jönni, el fog kenődni. Azzal pedig gondolom senki nem szeretne bíbelődni, hogy naponta háromszor készítse újra a sminkjét. Ékszerek nagy mennyiségben. Koncerten tömeg van, valakit megszúrhatsz vele vagy leesik, összetörik, ellopják, stb.

Nos, ez lett volna az én rövid kis tanácsadásom az elsőfesztiválozók számára. Remélem, tudtam segíteni. :)

Megjegyzések